2017. július 24. hétfő, Kinga, Kincső
30/267-77-77
62/533-777
Rádió 7
ÉLŐ
22°C
29°C
Tiszta / 22°C
k / 29°C
sze / 20°C
Regionális Hírek
Soós Kata | 2015-10-01 10:48:57

Mit (t)ehet az ifjúság az egészségéért?

A Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet valamint a Debreceni Egyetem alkotta konzorcium 2015. szeptember 18-án Debrecenben indította útjára a 40 állomásból álló egészségprevenciós programsorozatát. Cél a lakosság és kiemelten a fiatalkorúak egészségtudatosságának és táplálkozási szokásainak javítása. A projekt a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében, közel 500 millió forint európai uniós támogatás segítségével valósul meg. Csongrád megyében két intézmény vett részt a programban.

Mit (t)ehet az ifjúság az egészségéért?

Hazánkban is jelentős problémát okoz a fiatalkorú lakosság rossz egészségügyi állapota, ami nem kis részben a rendszertelen, egészségtelen táplálkozásnak köszönhető. A zsíros ételek, és magas cukortartalmú italok fogyasztása, a túlzott sóbevitel, a mozgásszegény életmód, mind-mind olyan tényezők, amelyek súlyos betegségek kialakulásához vezethetnek.

Éppen ezért tartják fontosnak a kezdeményezés szervezői a fogyasztói tudatosság növelését és az egészséges életmóddal, illetve az egészséges táplálkozással kapcsolatos információk terjesztését, ezáltal a lakosság és kiemelten a fiatalkorúak egészségtudatosságának és táplálkozási szokásainak javítását.

Mit (t)ehet az ifjúság az egészségéért?

A program főként az óvódás és általános iskolás gyermekeket célozza meg, mivel az étkezési szokások már egészen fiatalon kialakulnak, ugyanakkor a kommunikációs programok keretében az oktatás-nevelés különböző szintjein érdekelt pedagógusok mellett a szülők megszólítása is jelentős hangsúlyt kap.

A programsorozat szeptember és október hónapban országszerte 35 különböző településen, 40 közoktatási intézményben zajlik majd. Szervezők játékos, vidám, interaktív programokkal kívánják felhívni a fiatalkorúak figyelmét az egészségtudatosabb életmódra. a napi 4-szeri étkezés megvalósítására, a túlzott só- és cukorfogyasztás visszaszorítására, az egészséges, változatos táplálkozásra, valamint a rendszeres testmozgásra.

Forrás: Nagy Ákos