2017. november 21. kedd, Olivér
30/267-77-77
62/533-777
Rádió 7
ÉLŐ
6°C
8°C
Eső / 6°C
sze / 8°C
cs / 8°C
Közélet és Művelődés
Égető Réka | 2017-11-14 14:22:41

Már van kréta és papír az iskolákban

Az év eleji szervezeti átalakulásnak köszönhetően a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ fenntartása alá tartozó intézmények életében pozitív változások történtek - derült ki kedden a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ évértékelő sajtóbeszélgetésén.

Már van kréta és papír az iskolákban

A Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ jelen szervezeti felállásában 2017. január 1-től működik. A Hódmezővásárhelyi, Makói, Csongrádi és Szentesi Járásban 27 intézmény tartozik a tankerületi központhoz. A változás legfontosabb eleme, hogy a központosított fenntartót (Klebelsberg Intézményfenntartó Központ) helyett decentralizált egységek váltották fel, így az iskolák rögtön helyben el tudják intézni azokat az ügyeket, amelyek a fenntartóhoz kapcsolódnak.

Már van kréta és papír az iskolákban

Balázs József

„Úgy vélem sikeres évet tudhatunk magunk mögött. Mintegy 8,2 milliárd forinttal gazdálkodó szervezetként, az intézményvezetőkkel együttműködve tudunk sikeresen dolgozni. Nagyon fontos számunkra, hogy valamennyi intézményvezetővel napi szinten tartsuk a kapcsolatot. A hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ életében több mint 300 millió forintot fordítottunk különféle beruházásokra” – fogalmazott Balázs József tankerületi igazgató.

Már van kréta és papír az iskolákban

Bernáth Ildikó

Az egyik legnagyobb beruházásra a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központban Szegváron volt: a Szegvári Forray Máté Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola szinte teljesen megújult. Több mint 15 millió forintból a következők valósultak itt meg: kifestették a teljes iskolát, teljesen felújították az informatikai tantermet, illetve a mosdó helyiségeket is renoválták.

 

Az igazgatónő, Bernáth Ildikó elmondta, hogy a gyerekek ennek, illetve a padok és a székek cseréjének örülnek a legjobban, nagyon vigyáznak ezekre.

Már van kréta és papír az iskolákban

Árva László

A évértékelő beszélgetésen jelen volt Árva László, a Németh László Gimnázium, Általános Iskola igazgatója, a Nemzeti Pedagógus Kar Csongrád megyei területi elnöke is, aki a tankerületi központtal való együttműködést így jellemezte: „Ez egy nagyon izgalmas év volt, amit magunk mögött hagyunk. Egy intézményvezető ebből leginkább azt érzékelte, hogy sokkal egyszerűbbé váltak a dolgok a korábbi évekhez képest. Létrejött egy hatékony intézmény fenntartási és működtetési struktúra. A helyben felmerülő igényeket helyben könnyebb megoldani. Ez apróságokban is megvalósul: vannak fénymásolók, ezek működnek is, van papír, ahol arra van szükség. Ezek a mindennapi életet jobbá teszik. És a nagy dolgok is megvannak: sok szó esett mostanában az épület megújításáról, amiben persze a fő szerepet Hódmezővásárhely önkormányzata játszotta, de jó példa arra, hogy a helyi tankerületi központ könnyebben tud együttműködni a helyi önkormányzatokkal.” Árva László a jövőre vonatkozó tervekről is beszélt: „A nagy álom félig függ össze a tankerületi központtal: az új épületszárny megépítése, de ott is várnak feladatok a tankerületi központra is az infrastrukturális berendezése kapcsán. Illetve a jövőben egyre hangsúlyosabbá kívánjuk tenni a Szegedi Orvosbiológiai Kutatások Jövőéért Alapítvány és a tankerületi központ által is aláírt együttműködési megállapodásunkat.”

Már van kréta és papír az iskolákban

Vágó János

Vágó János önkormányzati képviselő mint a Péczely Attila Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezetője is jelen volt a megbeszélésének. Hangsúlyozta, hogy az átalakulás óta gyorsabb az ügyintézés, jelentősebb anyagi támogatást kapnak az egyes intézmények. „Jó döntés volt a decentralizáció. Nagyon régi igények valósulhattak meg. Nem az iskolák vannak a tankerületi központokért, hanem a tankerületi központok vannak az iskolákért.”

Már van kréta és papír az iskolákban

Balázs József kiemelte, a siker kulcsa az együttműködésben van, és hangsúlyozta, hogy közvetlen partnereik közé tartoznak a diákok, a szülők, a pedagógusok, a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő kollégák, a technikai munkatársak és az intézményvezetők is. A jövő tervezése is kizárólag az intézményvezetőkkel közösen történhet meg.

Már van kréta és papír az iskolákban

ÉR.