2018. január 21. vasárnap, Ágnes
30/267-77-77
62/533-777
Rádió 7
ÉLŐ
2°C
0°C
Felhős / 2°C
h / 0°C
k / -1°C
Rádió 7 hírei
Czabarka János | 2018-01-05 17:08:28

A jó pap holtig tanul. A rádiós meg főleg!

A Rádió7 Cég- és Szerkesztőségvezetője, Égető Gyula folyamatosan nagy hangsúlyt fektet a rádió szerkesztőségében dolgozók szakmai képzésére. Így van ez azután is, hogy a rádió a „vidék leghallgatottabb rádiója” lett . Ezért is hívta meg Bolla Zsoltot, aki igazi nagyágyúnak számít a média-tanácsadók között Magyarországon és nemzetközi szinten is . Ő tartott egész napos képzést.

A jó pap holtig tanul. A rádiós meg főleg!

Bolla Zsolt

Mitől lesz jó egy rádió?

Legfőképpen attól, hogy kiszolgálja a hallgatók igényeit, lehetőleg egyedi módon, de mégis kulturáltan, igazi értéket képviselve és közvetítve. A legjobb persze az, ha ezt olyan módon tudja nyújtani, ahogy más nem, vagyis másképpen. - mondta Bolla Zsolt.

Amikor belépett a szerkesztőségbe mi volt az első benyomása?

Valójában az első benyomás már jóval a mai találkozó előtt kialakult bennem, hiszen ezt a napot egy komoly közös munka előzte meg. Természetesen már az is sokat jelent egy média-tanácsadó számára, hogy például hogyan veszik fel a telefont, hogyan tartják a kapcsolatot e-mailen. Ez itt tökéletesen működik. A második kellemes meglepetésem az volt, ahogy a recepción fogadtak. Gyakorlatilag már ennyiből is meg lehet állapítani, hogy egy rádió mennyire működik szerkesztőségként. Pár perc alatt felmértem, hogy itt igazi csapatmunka van, mindenki végzi a saját feladatát a lehető legnagyobb szorgalommal.

A szerkesztőséghez tartozik a promenad.hu hírportál is. Másként kell menedzselni egy online felületet és másképp egy rádiót?

Valójában nem! Mindkettőnek értéket kell teremtenie és szükségleteket, igényeket kielégítenie. Csupán a felület más.

A technika fejlődése magával hozza azt is, hogy egyre több internetes rádió működik.

Ez nem baj. Szerintem a földi sugárzású FM rádióknak még jó pár évük van.  Még jónak is nevezhetném az internetes rádiók működését, hiszen ha valaki külföldön dolgozik és az Önök városából származik, akkor biztosan örömmel hallja az otthoniakról szóló híreket és a hazai zenéket.

Mit gondol arról, hogy pl. egy fővárosi szerkesztőségben készítenek műsort pl. a szegedieknek?

Igazából ezzel nincs baj, ha a fiatalabb korosztályt nézzük. Hiszen ők –sajnos- nem annyira kötődnek egy településhez, sokkal inkább az egész világ érdekli őket.

Mi a véleménye az olyan rádiókról, ahol túlságosan „haverkodósra veszik a figurát”?

Ezzel sincs semmi baj! Mindenkivel előfordult már, hogy elkezdett nézni egy filmet, aztán ott ragadt, pedig –később visszagondolva- nem is volt semmi különös benne, de valami mégis megfogta. Még egyszer ugyan nem nézné meg, de akkor valamiért arra volt szüksége. Ezeknek a rádióknak is megvan a létjogosultságuk, de érték hiányában előbb-utóbb elkophatnak.

A Rádió7 kapcsán sokat hallhatta, hogy a vidék leghallgatottabb rádiója. Javítani kell, vagy megtartani ezt az 59,6%-ot?

Javítani nehéz lenne, de törekedni kell az eredmény megtartására.