2017. június 28. szerda, Levente, Irén
30/267-77-77
62/533-777
Rádió 7
ÉLŐ
20°C
30°C
Tiszta / 20°C
cs / 30°C
p / 25°C
Rádió 7 hírei
Soós Kata | 2017-05-18 12:48:24

A gyermekek szövegértésén kell javítani

A Nemzeti Pedagógus Kar vezetői fórumot rendezett Hódmezővásárhelyen, a Városháza dísztermében. Az aktuális kérdéseken kívül a jövő teendőire helyezték a hangsúlyt, leginkább a gyerekek szövegértésén kellene javítani, ugyanis a felmérések szerint rengeteget romlottak ebben a tanulók.

A gyermekek szövegértésén kell javítani

A Nemzeti Pedagógus Kar abból az apropóból ült össze, hogy népszerűsítse a tevékenységüket, illetve az aktuális oktatáspolitikai kérdéseket megvitassák. Másfél évvel ezelőtt indult el az a folyamat, amely nagyon sok változást hozott az oktatásba, és ezzel párhuzamosan olyan kérdések merültek fel, amelyeknek a tisztázására az ilyen alkalmak tökéletesen megfelelnek. Jelen esetben is az intézményvezetőket és helyetteseket várták a díszterembe, mert őket érintik azok a feladatok, amelyek még megoldásra várnak.

A gyermekek szövegértésén kell javítani

„Az egyik központi témánk a tanulók teljesítménye. Az egyik ilyen a PISA 2015 felmérése, mely a tanulók szövegértését vizsgálja. Nagy negatívumok derültek ki ebből a felmérésből, a célja pedig az volt, hogy rávilágítson, hogy mekkora különbségek vannak az oktatási intézmények között. A másik célunk az, hogy azt a negatív felhangot, ami a Nemzeti Pedagógus Karhoz kapcsolódik, sikerüljön eloszlatni. Ez az intézmény egy olyan szakmai szervezetté nőtte ki magát, amely meghatározó az oktatás irányításában, azért is, mert bennünket tekintenek elsődleges tárgyalópartnernek.”- tájékoztatott Veres Pál, a Nemzeti Pedagógus Kar elnökségének a tagja, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatója.

A gyermekek szövegértésén kell javítani

A gyermekek szövegértésén kell javítani

Nemrégiben a PISA 2015 sokkolta a közvéleményt, azonban most már a 2018-as szövegértési felmérésre készülnek, és bíznak benne, hogy sokkal jobb lesz az eredmény, ez azonban egy hosszú folyamat.

A gyermekek szövegértésén kell javítani

A tizenöt éves magyar fiataloknak az információkeresési és felmérési képessége annyira gyenge, hogy ezzel magukat a munkaerő piacon jelentősen háttérbe szorítják. A szakemberek próbálják követni, hogy a gyerekek az alsó tagozattól kezdve hogyan szerepelnek, és a tények azok, hogy az elején még jól megy minden, a későbbiekben azonban az önképük, az iskoláról alkotott véleményük jól látható módon romlásnak indul. Ennek köszönhetően középiskolás korban már nagyon rossz eredmények születnek.

Korábban nem voltak ilyen jelentős problémák, ennek miértjéről Steklács Jánost, a Pallasz Athéné Egyetemi Pedagógusképző Karának dékánját, egyetemi tanárát kérdeztük:

A gyermekek szövegértésén kell javítani

A fórumon több előadást is meghallgathattak a résztvevők, többek között a környezettudatos nevelésről, illetve magáról a Nemzeti Pedagógus Karról, és működéséről.

sk