Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 30

Megállás nélkül zajlanak az elővárosi vasút munkálatai Hódmezővásárhelyen. Körképet készítettünk, a város mely részén hogyan áll a kivitelezés.

Ugyan vannak, akik bosszúsan tekintenek a városban lévő útfelbontásokra a közlekedési nehézségek miatt, azonban nem szabad elfelejteni: az országban elsőként és Európában harmadjára itt, Vásárhely és Szeged között épül tram-train.

Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 21

Egy korábbi sajtóbeszélgetésen Lázár János, a térség országgyűlési képviselője úgy fogalmazott,

történelmet ír a város, ugyanis a projekt akkora volumenű, mint amikor a 19. század második felében megépült a Szeged-Békéscsaba vasútvonal.

Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 29

A politikus egyébként szívügyének tekinti a beruházást: öt évet lobbizott azért Szegeden, Budapesten, majd Brüsszelben, hogy legyen elővárosi vasút a két város között. A honatya szerint nem csupán egy közlekedési beruházásról van szó, hanem egy új Vásárhely születéséről, ugyanis a pozitív gazdasági és társadalmi hatások miatt a helyiek mindennapjai is megváltoznak majd.  

A tram-train teljes költsége 57,5 milliárd forint, amit a kormány és az Európai Unió körülbelül fele-fele arányban finanszíroz. A várostól egyetlen forintra sincs szükség.

Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 5

A vásárhelyi sínpálya teljes egészében jövő őszre készül el, és a próbaüzemeket követően 2020 nyarán már teljes gőzzel üzemel a tram-train a két város között.

Aki pedig még nem értesült róla, az készüljön: július 13-ig, péntekig lezárták az Ady Endre utcai vasúti átjárót. Erről bővebben ITT írtunk.

Tram-train körkép

Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 5
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 1
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 3
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 4
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 2
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 10
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 6
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 7
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 8
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 11
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 9
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 15
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 12
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 17
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 16
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 13
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 14
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 18
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 19
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 20
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 21
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 22
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 23
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 25
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 24
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 26
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 27
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 29
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 28
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 30
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 31
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 32
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 33
Nincs nyári szünet: folyamatosan épül a tram-train 34