Ennyire a Fidesz „üldözöttje” Szabó Pál

Válaszlevelet küldött a független önkormányzati képviselő az egyik portálunkon megjelent cikkre és a Fidesz hétfői közleményére. A közleményt változtatás nélkül közöljük.

Alulírott dr. Szabó Pál, a promenad.hu 2018. június 26-i, és a mai napi (július 2) engem érintő írásaira, a helyi Fidesz–KDNP közleményére ezúton kívánok válaszolni.

Tisztelt Névtelen Riporter, tisztelt Újkori Anonymus!

Amikor július 26-i cikkében azt említi, hogy nem szeretne rosszindulatú lenni, ezen elhatározása csúnyán zátonyra futott. Mivel cikke azon kívül, hogy csöpög a rosszindulattól, tele van csúsztatásokkal és megalapozatlan feltevésekkel, melyek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal, bár szemmel láthatólag, erre nincs is igénye. Az Ön által „habzó” tollal lefirkált hazugságáradatra megpróbálok rendszerezetten válaszolni. Bár ez nem könnyű, figyelembe véve az Ön cikkében tapasztalható összevissza vagdalkozást.

1.) Kezdeném talán a szüleimet, illetve a szüleim tanyáját ért gusztustalan támadással. A tanyabejárónkon az Önkormányzat semmilyen javítást nem végeztetett. Az önkormányzat a tanyánk megközelítését biztosító dűlő úton végzett javításokat. Azonban ehhez a dűlőhöz több másik tanya is tartozik, így másokat is érint. Az sem felel meg a valóságnak, hogy a tanyánkhoz „zúzott köves” út vezetne. Építési téglatörmeléket és vasbetondarabokat terítettek a mezőgazdasági gépek által használt földútra (dűlő), amelyet így járhatóvá tettek a mezőgazdasági gépek számára is.  Az ennek feltételezett másfél milliós költsége valószínűleg csak a cikkíró fantáziájában létezik.

2.) 2013 októbere óta rendelkezem önkormányzati bérlakással és 2014 novemberében lettem ellenzéki önkormányzati képviselő. Ezzel a Fidesz–KDNP helyi szervezetének mai (júl. 2.) hivatalos közleményében feltett egyik kérdésre meg is válaszoltam. Valótlanság az, hogy állítólagos képviselői befolyással éltem volna az önkormányzati bérlakás megszerzésére. A június 26-i cikk írója szerint –eléggé el nem ítélhető módon – valóban tudományos munkát végzek és ehhez szakkönyvek is kellenek, sőt nagyon sok és ezeknek nagyon nagy a helyigényük, ezért ezeket valójában képtelenség lett volna egy garzonlakásban elhelyezni, ezért nem fogadtam el a felajánlott kisméretű lakásokat. Ezt az állapotot a jelenlegi városvezetés is ismeri, dr. Márki-Zay Péter polgármester is járt a lakásomban 2018. február elején.

Lakásom bére 2013-ban az akkor hatályos négyzetméter alapú értékben került megállapításra. Mivel 2014 júniusában egyetemi állásom megszűnt, abban az időben egyetlen jövedelmem –regisztrált álláskeresőként– kulturális közfoglalkoztatásból (ún. közösségi munkásként) származott. Ezért továbbra is Szegedre kellett bejárnom és buszköltséget fizetnem, mivel ilyen helyi munkalehetőséget a vásárhelyi önkormányzat nem tudott biztosítani. Ebben az időben havi jövedelmem nettó 64 910 forint volt. Itt közbevetőleg megjegyzem, hogy a tisztelt cikkírónk mindenütt bruttó jövedelmekkel operál, úgy látszik az ő jövedelmét adó és társadalom- és nyugdíjbiztosítás nem terheli. Csak ezután, 2014 novemberétől, egészült ki a közfoglalkoztatásból keletkező jövedelmem a képviselői tiszteletdíjjal (nettó 64 080). Így jövedelmem csak 2014 végétől hízott fel a minden luxusigényt kielégítő, havi nettó kb. 130 000 forintra (128 990 forint). Ez az állapotom 3 évig, 2017 novemberéig, fennállt.

A vásárhelyi önkormányzat 2017 tavaszán felemelte piaci szintre az önkormányzati lakások bérét. Egyes esetekben az emelés mértéke majdnem elérte a 100 %-os bérleti díjemelést. Ekkor döntöttem úgy, hogy szociális kedvezményért folyamodok, mivel ezt nem tudtam volna kigazdálkodni. A megemelt bérleti díj miatt lakbér támogatási kérelmet nyújtottam be az önkormányzat Népjóléti Irodájához. Az akkori polgármester, néhai Almási István egyéni szimpátia alapján, tudományos tevékenységemre való tekintettel, valamint mivel nem vetett volna a városra jó fényt, hogy ellenzéki képviselőként szociális támogatásért vagyok kénytelen folyamodni, 2017. május 11-én megadta a lakbérkedvezményt. A június 26-i cikkírónak is jelzem: kiemelkedő tudományos tevékenység lehetőség mindenki számára, csupán élni kell vele. Az, hogy egy ellenzéki képviselő kedvéért módosított volna a több mint kétharmados Fideszes többséggel rendelkező vásárhelyi közgyűlés lakásrendeletet, az kizárólag a cikkíró kissé kuszált gondolatvilágában fordulhat elő.

3.) Nyilvános pályázaton részt véve jutottam jelenlegi állásomhoz, amelynek kezdete 2017. november 1. Előzőleg pályáztam helyi gimnáziumi tanári állásra, az Emlékpontba történészi, intézményvezetői állásokra. Ez összesen négy pályázat, amelyeket a nagyobb részt önkormányzathoz köthető elbírálók minden esetben elutasították és helyettem alacsonyabban képzett, tudományos fokozattal nem rendelkező munkatársakat vettek fel. Ilyen nagymértékben hordozott a tenyerén a helyi Fideszes önkormányzat. Hogy változatlanul a tenyerén hordozna a Fidesz helyi szervezete, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a mai (júl. 2-i) közleményében írja, hogy a „két diplomájával rendre büszkélkedő Szabó Pál” számoljon el!

Kérdezem az Olvasót, aki eddig követte a cikket, mivel tudnék elszámolni? Ami a diplomákat illeti, nem két diplomám van, hanem történetesen három: 1. jogász, 2. főiskolai történelem tanári, 3. történelem szakos tanár és bölcsész egyetemi diploma. Viszont doktorátusom tényleg csak kettő van: 1. jogi doktorátus, 2. történelemtudományok doktora (PhD). Ennek ellenére – kilenc éves főiskolai-egyetemi tanítási gyakorlattal – három és fél évig munkanélküli voltam (regisztrált álláskeresőként közfoglalkoztatott), amit a cikk írója „elfelejtett” megemlíteni és furcsállja, valamint súlyos korrupciót sejt a hátterében, hogy tavaly egyáltalán álláshoz jutottam. Ezzel a feltételezéssel súlyosan megrágalmazza az SZTE Állam- és Jogtudományi Karát és az egész Szegedi Tudományegyetemet is azzal, hogy ott állást csak politikai támogatással lehet kapni. „Zsíros” állásom tavaly novembertől van meg, ahonnan a nettó jövedelmem 184 000 Ft, plusz nettó 71 200 Ft képviselői tiszteletdíj, ez összesen nettó 255 200 Ft. Valós havi jövedelmemet „mindössze” 100 000 forinttal becsülte túl a közlemény.

4.) Ami a lakás bérét illeti, azt nem én határozom meg, hanem az önkormányzat lakásrendelete, én csak tudomásul veszem. Mellesleg a bérlakásom felújításra szoruló és zárószinten helyezkedik el, egy háromemeletes blokkban. Ami a kedvezményes lakbért illeti, az önkormányzati lakásrendelet szerint továbbra is jogosult vagyok rá. Amennyiben ez megváltozna, természetesen azt is tudomásul veszem.

Felhívom a Tisztelt Olvasó figyelmét is, hogy egy 14 fős testületben, ahol 10 Fideszes képviselő van, egy független képviselő egyedül, semmilyen befolyással nem rendelkezik. Így tehát a hódmezővásárhelyi Fidesz–KDNP helyi szervezete közleményének erre irányuló kérdése olyan mintha a fagylalt visszanyalna, vagyis ezt a kérdést inkább saját maguknak kellene feltenni. Tömören fogalmazva, a bérleményt nem adom vissza, meg kívánom venni. Élve azzal, az önkormányzati rendeletben, biztosított opcióval, hogy a legalább 3 éves bérlemények megvehetők, korábban bejelentettem vásárlási szándékomat. Amennyiben a hódmezővásárhelyi Fidesz–KDNP helyi szervezete igényt tart a bérleti díjkülönbözetre, úgy szíveskedjen bírósághoz fordulni. Az pedig, hogy a vásárhelyi polgárok hol és mi miatt, milyen mértékben háborodtak fel, azt jól megmutatta az elmúlt időközi polgármester választás.

…………………………………………..

Tisztelettel: dr. Szabó Pál, PhD

független önkormányzati képviselő                                                                                                

Hódmezővásárhely, 2018. július 2.

A Fidesz közleményét ITT olvashatja.