Folyamatosan épül a tram-train – így néz ki most a város (fotók) 7

Megkérdeztük a helyieket is, ők mennyire örülnek a nagyszabású beruházásnak.

A tram-train a Szeged-Békéscsaba vonalról egyébként a kisállomásnál jön majd le, hogy az Ady Endrén, a Szőnyi, az Andrássy, a Kálvin tér és a Bajcsy-Zsilinszky utcán át a nagyállomáshoz érkezzen, majd itt forduljon vissza. Ezért a beruházással az egész város közlekedése megváltozik.

Megújul három lámpás csomópont az Andrássy és az Ady Endre utcákon, teljesen átalakítják a Kálvin téri körforgalmat, illetve újjá épül az Andrássy-Petőfi-Bocskai utcák kereszteződése.

Mint azt korábban megírtuk, július elején az  Ady Endre utcai vasúti átjárót lesz érdemes elkerülni, mert a tram-train munkálatai miatt azt tíz napra lezárják.

A beruházás teljes költsége 57,5 milliárd forint, amit a kormány és az unió körülbelül fele-fele arányban finanszíroz, a városnak mindez egy forintjába sem kerül. A vásárhelyi sínpálya teljes egészében 2019 őszére készül el, és a próbaüzemeket követően 2020 nyarán már teljes gőzzel üzemel a tram-train a két város között.

 

Az, hogy a Vásárhelyiek mennyire örülnek a nagyszabású beruházásnak a videóból kiderül!