Lázár: új város születik a tram-trainnel! 1

Részletesen ismertette a tram-trainnel kapcsolatos aktualitásokat, tudnivalókat és jövőbeli terveket Lázár János. Az országgyűlési képviselő szerint a beruházással történelmet ír és az egész országnak példát mutathat Vásárhely. Sőt, ha jól működik a villamosvasút, akkor Szeged és Makó, valamint Vásárhely és Makó között is kiépíthetik azt.  

Sajtóbeszélgetésre hívta a médiát pénteken Lázár János, hogy ismertesse a tram-trainnel kapcsolatos aktualitásokat, tudnivalókat. Az országgyűlési képviselő elsőként emlékeztetett arra, hogy kollégáival öt éven át dolgozott azon, hogy meggyőzzék a vásárhelyieket, budapestieket és brüsszelieket a projekt szükségességéről.

Történelmet ír a város, ugyanis a projekt akkora volumenű, mint amikor a 19. század második felében megépült a Szeged-Békéscsaba vasútvonal. Továbbá 50 éve nem épült villamos az országban, és ez lesz a harmadik tram-train Európában

– jelentette ki a politikus. Hozzátette, a villamosvasút nem csak a közlekedésre, hanem a mindennapokra is kihat, ezért tulajdonképpen új város születik a tram-trainnel.

Lázár: új város születik a tram-trainnel! 2

A szegedi szolgáltatások közelebb kerülnek a vásárhelyiekhez, könnyebb lesz eljutni az egyetemre, klinikákra, színházba, vásárolni – sorolta az előnyöket Lázár. Úgy véli, ez a fiatalok itt tartásában is segít, mivel szinte egy karnyújtásnyira lesz a megyeszékhely, így nem kell odaköltözniük. Jelenleg 8 ezer ember ingázik napi szinten a települések között.

A beruházás teljes költsége 57,5 milliárd forint, amit a kormány és az unió körülbelül fele-fele arányban finanszíroz, a városnak mindez egy forintjába sem kerül. A Vásárhelyen belüli 3200 méternyi vasúti sín 11,5, a két település közötti vonal 24,2, a 8 darab szerelvény 17,6, a szegedi járműtelep pedig 4 milliárd forint.

A beruházással az egész város közlekedése megváltozik. Megújul három lámpás csomópont az Andrássy és az Ady Endre utcákon, teljesen átalakítják a Kálvin téri körforgalmat, illetve új épül az Andrássy-Petőfi-Bocskai utcák kereszteződésében.

A vásárhelyi sínpálya teljes egészében 2019 őszére készül el, és a próbaüzemeket követően

2020 nyarán már teljes gőzzel üzemel a tram-train a két város között.

Szerdától pótlóbuszok közlekednek a vasúti vonalak mentén!

Öt megálló lesz Vásárhelyen: a kisállomásnál, a Hősök terén, a Kossuth téren, a Kálvin téren és a nagyállomásnál. Amennyiben igény lesz rá, akkor bővítik az útvonalat, például a Rapcsák András utcán át a Teleki utca felé.

A teljes menetidő 40-42 perc, a két belváros között 30-32 perc lesz. Lázár elmondta, ha jól működik a projekt, akkor Szeged és Makó, valamint Vásárhely és Makó között is megépítik azt. Ez tízéves viszonylatban tervezi a politikus, aki a Békéscsaba-Gyula közötti vasútvonal fejlesztését is támogatja.

Arról is beszélt, hogy szeretné, ha teljes egészében megújulna a Szeged-Budapest közötti vasútvonal. Jelenleg 2 óra 24 perc a menetidő, a képviselő szeretné ezt másfél órára redukálni. A felújítás 300-350 milliárdba kerülne.

Szó esett arról is, hogy nem megfelelő a tram-train munkálataival kapcsolatos tájékoztatás Vásárhelyen. Lázár János erre azt mondta, valóban hatékonyabb kommunikációra lenne szükség, és mivel a beruházás állami, ezért jelzi ezt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek. Hozzátette, a helyzeten az sem segít, hogy a városvezetés megosztott a projekt kapcsán, ezért nincs egyértelmű nyilatkozat arról, hogy támogatják-e azt, vagy sem.

Lázár: új város születik a tram-trainnel!

Még elhangzott, Szeged korrekten kezeli a projektet, viszont Nagy Sándor alpolgármesteren kívül nem tapasztalt lelkesedést az iránt. Holott a megyeszékhelynek is sokat hozhat a tram-train, mivel nem 130, hanem 170-80 ezer ember igényeit szolgálhatja ki könnyebben a város.

A sajtóbeszélgetésen az is kiderült, mikor találkozhat Lázár János és Márki-Zay Péter. Erről külön cikket ITT írtunk.