Panaszláda: elnyelte az automata a pénzem!

Olvasónk panaszolta, hogy tegnap délután az egyik belvárosi parkolóautomatába bedobott pénze kárba veszett, ugyanis nem kapott azért cserébe parkolójegyet. Viszont az érme eltűnt.

Odasétáltam a Lánc utcai parkolóautomatához, bedobtam 200 forintot és a gép nem adott ki semmit. Se jegyet, se vissza a pénzt! Elfogadhatatlan, hogy erről nem tájékoztatják a lakosokat, még egy cetli sincs kiírva, hogy nem működik az automata

– jelezte felháborodását Panaszláda rovatunkban P.S. monogramú olvasónk, aki fotót is küldött nekünk.

Most akkor ingyenes a parkolás a belvárosban?  Vagy csak sms-ben lehet jegyet váltani? Hova kerül a pénzem? És ha sokan így járnak?

– fogalmazta meg kérdéseit olvasónk. Még annyit írt levelében: az lett volna az igazán abszurd, ha még a parkolóellenőrök meg is büntetik azért, mert nem látnak a kocsiján jegyet.

A témában az önkormányzat sajtóreferensét kérdeztük, aki az üzemeltetőhöz, a Hódmezővásárhelyi Működtető és Szolgáltató Nonprofit Zrt.-hez irányított bennünket. Magyar József üzemeltetési igazgató válaszában azt írta, minden üzemidő kezdete előtt ellenőrzik az automatákat, hogy azok rendeltetésszerűen működjenek. Amennyiben

egy járműtulajdonos valamilyen okból nem tud jegyet váltani, akkor azt a gépen feltüntetett vonalas telefonszámon jelezheti, és szakembert küldenek a hibás automata javítására.

Ha a gép elnyeli a pénzt, szintén ezen a számon lehet segítséget kérni.

Az automatákon szintén látható a kettő legközelebbi gép helye. A bedobott érmék értékéért járó parkolóidőt pedig minden esetben biztosítják a tulajdonosoknak, ha azt telefonon jelzik az ügyfélszolgálaton – áll a reakcióban.

Az igazgató kitér arra is, hogy ha hosszabb időbe telik egy automata javítása, akkor azt minden esetben kiírják rá, és az ellenőrök addig nem állítanak ki pótdíjfizetési felszólítást, amíg nem győződnek meg arról, hogy működik-e a legközelebbi automata.