Megszokhattuk már, hogy egyes szolgáltatások igénybevételekor többnyire személyes adataink jelentik az elsődleges fizetőeszközt. Így van ez a Facebooknál is: egy gyors regisztrációt követően máris megkezdhetjük a közösségi oldalon zajló virtuális életünket, miközben minden, rólunk betáplált információt rögzítenek és feldolgoznak, hogy aztán minél inkább olyan reklámokat mutathassanak nekünk, amelyekből a hirdető végül pluszpénzt tud csinálni.

A The Hill beszámolója szerint ez a fajta nyilvántartás új szintre léphet a Facebooknál. A közösségi oldal által beadott szabadalom szerint egy új fejlesztésük elsődleges célja, hogy képet kapjanak az adott facebookozó társadalmi-gazdasági helyzetéről. Az algoritmus figyelembe veszi majd többek között az illető tanulmányait, hogy milyen helyekre szokott utazni, milyen készülékei vannak (melyekkel bejelentkezik a Facebookra), illetve egyebek mellett az is közrejtszik majd a számításban, hogy ki milyen környékről szokott általban facebookozni (tehát hol lakik). A Facebook rendszere ezekből az adatokból már jó eséllyel képes megmondani egy-egy felhasználóról, hogy milyen anyagi körülmények között él – mennyire szegény vagy éppen mennyire gazdag.

Noha a fejlesztés háttere egyelőre teljesen ismeretlen, a rendszer valószínűsíthetően a Facebookon megjelenő hirdetések célozhatóságát hivatott javítani, hogy valóban az adott célcsoportnak megfelelő anyagok jelenjenek meg a felhasználók hírfolyamában. Nyers fordításban ez olyasmit jelenthet, hogy a tehetősebbek más hirdetéseket látnak majd, mint a szegényebbek.

A Facebook szóvivője a szabadalmat kiszúró lap bevezetést firtató kérdésére csak annyit mondott: “gyakran kutatunk új technológiák után, ám van, hogy ezek csupán ötletek maradnak”.

Forrás: hvg.hu