2017. október 21-én a kora reggeli órákban indultunk Hódmezővásárhelyről. Útközben érintettük a vajdahunyadi várát, majd a következő állomás Déva vára volt.

A gyerekek nagy örömmel és lelkesedéssel használták a felvonót. Végigjártuk a vár minden látogatható részét, valamint megcsodáltuk az elénk táruló kilátást.

Este hat óra körül érkeztünk meg az algyógyi szállásunkra. Az este különféle sportprogramokkal és hosszú beszélgetéssel telt.

Másnap reggel a közös reggelit követően hozzáláttunk a paprikás krumpli előkészítéséhez. Maga a tűz meggyújtása is hatalmas élmény volt, az ezt követő közös főzés pedig felejthetetlen. Ebéd után kirándulást szerveztünk a feredőgyógyi vízeséshez, a római kori fürdőhöz, valamint egy római út maradványához.

A tábor területén található két református templom. A közelmúltban elvégzett régészeti feltárás tisztázta, hogy a kicsiny kerektemplom (kápolna) a 11. vagy a 12. században épült, a legkorábbi kerektemplom Erdélyben. A református templom egy korábbi helyén a 16. században épült, feltehetően a környéken talált római sírkő, dombormű és szobor felhasználásával.

Este a megrendelt vacsoránkat fogyasztottuk el, majd beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk.

2017. október 23-án a reggelit követően indultunk Aradra, a fogadó iskolánkhoz. Elsőként az aradi iskola képviselőjével, Nyári Melindával együtt megtekintettük az aradi Szabadság-szobrot. A közös emlékezés után bementünk az iskolába, ahol nagyon szívélyes fogadtatásban volt részünk. A tanulók megismerkedhettek az iskola történetével és jelenével, majd kérdéseket tehettek fel. A látogatást követően Arad belvárosával ismerkedtünk, majd rövid szabadprogramot követően elindultunk haza.