– Kicserélték a László utcai buszmegállót – kezdte a csütörtöki lakossági fórumot Hegedűs Zoltán. Az alpolgármester, a körzet képviselője hozzátette, a Malom utcai óvoda rekonstrukciója is folytatódik, a cél, hogy 2019-re az összes városi óvoda megújuljon.

– Vásárhely idei legnagyobb beruházása az északi elkerülő, amit 2018 májusában adnak át. Ezzel párhuzamosan a 3,2 kilométeres keleti elkerülő építése is megkezdődött – ezt már Almási István jelentette ki. A polgármester ismertette, az Ipari park megtelt, ezért 40 hektárnyi területet vásárolt az önkormányzat, hogy bővítse.

A Városháza felújítása is a tervek között szerepel. Az épület 1894 óta áll, ettől kezdve tulajdonképpen nem korszerűsítették. Mivel a munkálatok közel kétmilliárd forintba kerülnek, ezért szakaszosan várható a megvalósítás.

2017 február 18-án 10 éve, hogy az akkori kormány be akarta zárni a vásárhelyi kórházat. Ennek kapcsán dr. Kallai Árpád, a vásárhelyi és a makói kórház főigazgatója felelevenítette, csak a vásárhelyiek összefogása mentette meg az intézményt attól, hogy lakat kerüljön rá. 15 ezren tüntettek a Szent István téren, amikor osztályokat szüntettek meg, az ágyak kétharmadát elvették és a kórház finanszírozását is lecsökkentették.

A fórumon problémaként merült fel, hogy Tarjánban nincs posta és bevásárlóközpont. Hegedűs Zoltán válaszolt: gazdasági okokra hivatkozva nem nyitottak eddig postát a városrészben. Lázár János miniszter aláírásgyűjtést szorgalmaz az ügyben, és arra kérte az alpolgármestert, hogy írjanak levelet a Magyar Postának. Azt is megemlítette, hogy a Zrínyi utca 12-14. szám alatti terület hasznosítására még nincsenek kész tervek, ezért akár áruházat is létesíthetnek ott.

Baranyai Antal, Zrínyi utcai lakos aggodalmát fejezte ki, hogy az északi elkerülő megépülése után a Bodzási út nem bírja majd el az átmenő forgalmat. A válasz: ennek érdekében megerősítik, kétsávossá teszik az utat.

Csúcs István nem elégedett a kéményseprők munkájával. Az Álmos utcai lakos szerint túl szigorúak a szabályok a lakosok felé, ami több esetben jelentős költségekkel járhat. Lázár János úgy véli, meg kell vizsgálni, hogy mióta a kéményseprők a katasztrófavédelemhez tartoznak, azóta mennyiben módosultak az előírások, ugyanis az sem előnyös, ha a lakosság nagy része szinte lehetetlen megfelelni a követelményeknek.

– A TramTrain jelentőségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy egy nagyvállalat a napokban megkereste az önkormányzatot, hogy mikor lesz kész a beruházás – mondta a politikus, aki szerint a cég akár ezer főt is foglalkoztatna a településen. A térség országgyűlési képviselője még kifejtette: a jövő az agglomerációban van, ezért az elkövetkezendő években Vásárhelynek, Szegednek és Békéscsabának stratégiai partnerséget kell kialakítania.

A fórumon arról is érdeklődtek, hogy mikor lesz helyben éjjeli szájsebészeti ügyeleti ellátás. Dr. Kallai Árpád reagált: a szájsebészek inkább a magánrendelést választják, ezért kell szükség esetén a szegedi fogászati klinika segítségét igénybe venni.

Megyeri József