A most megépülő út hét és fél méter széles lesz két sávval, amelyet később kétsávossá leget bővíteni – mondta el Horváth Anikó, az Utiber Kft. munkatársa, kiemelve, hogy a kereszteződéseknél külön szintű csomópontok lesznek, amelyek kialakításánál a majdani kétszer két sávos formát előlegzik meg. A három nyomvonalterv közül a város képviselőtestülete, a közútkezelő és a minisztérium is a 13 kilométeres verziót támogatta a 16, illetve  20 kilométeressel szemben.

A nyomvonalról elhangzott: a 47-es útról az ATEV vonalában lehet majd letérni, a Rárósi út az új út felett fog áthaladni, míg a 45-ös és a mártélyi út esetében is többszintű, rombusz kialakítású csomópont lesz, míg a Tiszai utat is az elkerülő felett vezetik el, amely a szentesi vasútvonal felett halad át, majd az árvízvédelem miatt külön szintű kereszteződés lesz a Bodzási útnál is, majd Kishomok térségében találkozik az út  Szeged felé tartó szakasszal.

A környezetvédelem szempontjait maximálisan figyelembe vették a nyomvonal kialakításakor – mondta el Hegyi Zoltán -, a nyomvonal nem érint natura 2000-es és madárvédelmi területet sem.

Kiss István a Nyikos utcából felvetette: túl közel fut az út a városhoz, amely a földjeit is érinti. Kovács Sándornak a tanyáját érinti a nyomvonal, és jelezte: nem tud traktorjával majd a földjeire eljutni. Balogh Sándor úgy vélte, ha kettévágnak egy-egy mezőgazdasági területet, több gázolaj kell majd a műveléshez. Farkas Ferenc leszögezte: szerinte igenis szükség van az elkerülőre, azonban úgy, hogy az ne a fia tanyája mellett közvetlenül haladjon el, és kijelentette: nem kárpótlást kér, hanem további egyeztetéseket, hogy a mindenki számára a legideálisabb megoldás alakuljon ki. Farkas Endre viszont úgy vélte, hogy  Mártélyi útnál jobb lenne körforgalom, ahol negyven hektár földdel bír, és a kétszer két sávon nem tudja majd áthajtani a marháit.

Almási István alpolgármester válaszában kifejtette: a bemutatott térkép még csak tanulmányterv, amelyen lehet még finomítani. Mucsi László városfejlesztési csoportvezető hozzátette: a tervezésnek ebben a szakaszában csak ilyen léptékű térkép készül, amelyen egyetlen vonal a valóságban 40-60 méter is lehet. Amennyiben a beruházás tervezése folytatódik, még részletesebb tervek készülnek, és a lakossági fórumokon elhangzott kéréseknek is igyekeznek érvényt szerezni.

Hegyi Zoltán hozzátette: a beruházás fő beruházó a NIF ZRt. lesz,  amelynek korábban volt olyan gyakorlata, hogy az útépítés során kényszerűen kettészelt földek tulajdonosai között egyezséget szervezett, hogy egy gazdának egy oldalra kerüljenek a területei, és ha valaki a háromszögben maradt földön nem kíván gazdálkodni, azt megvásárolták. A szakember Ozgyin Mihály kérdésére, hogy lesznek-e szerviz utak a földterületek megközelítésére, kijelentette: lesznek aszfaltos és földes utak is, amelyen a gazdák gépeikkel eljárhatnak.

Arnay